Soalan Lazim Jus Bidadari

Monday, September 7, 2009
Soalan : Selepas mengambil bidadari seperti yang dicadangkan selama sebulan, apakah sukatan yang dicadangkan untuk mengambil Bidadari secara berterusan?

Jawapan : Selepas sebulan minum Bidadari dengan sukatan 2 sudu pagi dan 2 sudu malam, amalkan minum Bidadari 1 sudu pagi dan 1 sudu malam setiap hari ataupun 3 kali seminggu. Ini bertujuan untuk mengekalkan sistem dalaman badan yang telah dibaikpulih oleh sepanjang sebulan pertama pengambilannya Bidadari..

Soalan : Bilakah masa yang sesuai untum minum Bidadari bagi wanita yang baru bersalin?
Jawapan : waktu yang paling selamat untuk ambil bidadari untuk orang dalam pantang bersalin adalah selepas 3 minggu bersalin. sebab di awal masa bersalin, tubuh badan kita tidak berapa kuat dan memang darah yang keluar pun banyak. jadi untuk mengelakkan risiko tumpah darah, waktu paling selamat adalah selepas 3 minggu. masa tu penghujung nifas..jadi, bidadari ni berfungsi untuk mengeluarkan saki baki darah kotor di penghujung nifas.

Fakta ini saya dapat dari seorang pakar perubatan alternatif yang mengamalkan perubatan homeopati..sebab ada 9 bahan herba yang sangat kuat dalam satu botol bidadari tu. kita hanya nak 'play safe'. sebab ini melibatkan kesihatan dan nyawa individu. tumpah darah yang banyak boleh menyebabkan kehilangan nyawa..jgn main-main. jadi, paling selamat, ambik bidadari pada minggu ketiga dalam pantang. ini bukan satu andaian..tapi ini penerangan yang diberikan oleh doktor tersebut. memang bidadari ni bagus, tapi kita kena ambil dengan cara yang betul dan selamat.

Soalan : Kenapa lepas bersalin boleh minum bidadari sedangkan ketika itu darah nifas sedang keluar, tapi waktu datang haid tak boleh minum?
Jawapan : Lepas bersalin, kita mmg baru lepas melalui satu perubahan dlm kehidupan kita. Proses mengandung dan melahirkan bayi tu, telah merubah keadaan rahim, peranakkan dan sistem kewanitaan kita yg lain...jadi selepas melahirkan, kita nk betulkan semula..membina semula..sebab tu kena keluarkan segala darah2 kotor dr rahim..bidadari akan mencuci rahim semula... kalau dlm keadan haid..ni proses normal yg kita lalui setiap bulan. kita dilarang minum bidadari masa ni sebab ditakuti darah turun dgn byk dan ditakuti menggganggu tugasan harian kita. bukan le disebabkan bidadari boleh bahayakan rahim atau sebagainya.. sebab tu lepas bersalin..kita berpantang..rehatkan diri..utk betulkan semula segala2nya..tapi time period..kita jalani hidup/kerja seperti biasa..kan?..sebab tu tak digalakkan ambil bidadari...

Soalan : Bidadari ni ada kelulusan dari Kementerian Kesihatan ke tidak?
Jawapan : Pemakanan Kesihatan atau Minuman yg tidak dikelaskan dalam kategori ubatan tidak perlu kelulusan KKM. Tidak mengandungi dadah dan bukan UBAT.

Soalan : Ibu yg sedang menyusukan anak boleh ke minum bidadari ni?
Jawapan : Anda boleh mengambil Bidadari walaupun masih menyusukan bayi. Bidadari tidak panas dan tidak menjejaskan pengeluaran susu badan.

Soalan : Bolehkah Bidadari diminum oleh wanita yang belum berkahwin?
Jawapan : Boleh, terutama pada mereka yang mengalami masalah keputihan dan haid tidak tetap.

Soalan : Kenapa Bidadari tak berkesan kepada sesetengah orang.
Jawapan : Sebab yang paling utama Bidadari tak berkesan adalah kerana mungkin anda tidak pernah membuat detox ~ untuk mengeluarkan toksin dari dalam badan. Oleh yang demikian, sila mulakan detox dulu dengan Inte Cleanse, baru gunakan produk DCL seperti Guara Cafe, Bidadari dan sebagainya untuk mendapatkan kesan yang optimum.

Ataupun badan manusia berbeza antara satu sama lain. Ada yg makan sedikit dah terasa kesan, ada yg makan berbotol-botol, baru terasa kesan dan ada juga yg makan berbotol2 tak terasa kesan langsung. Ada yg sesuai makan bahan2 herba, .ada yg tak sesuai, .ada yg sesuai makan ubat2 kimia, ada yg tak sesuai. Sekiranya tidak sesuai pada anda, tidak perlulah diteruskan pengambilan Bidadari.

Soalan : Saya baru sahaja mengambil Bidadari, belumpun habis sebotol. Masalahnya bila bersama dengan suami bahagian kelamin saya terasa sangat sempit dan menyakitkan. Apa yang harus saya buat?
Jawapan : Kurangkan dos. Sekiranya sebelum ini anda mengambil 2 sudu pagi, 2 sudu malam sehari, kurangkan kepada 1 sudu pagi dan 1 sudu malam.

Soalan : Tindak balas yang mungkin terjadi?
Jawapan : Kesan tindakbalas pemulihan (Healing Crisis) kemungkinan dialami oleh pengguna produk DCL; seperti mengantuk, sedikit keletihan, pening-pening, sedikit menggigil dan sedikit rasa sakit-sakit di tempat tertentu (selalunya di organ yang pernah bermasalah dan sedang mengalami masalah), kepada sebilangan orang yang berdarah kotor (tidak buang air besar), kemungkinan jerawat terjadi selepas beberapa hari. Jika berlaku keadaan seperti di atas, diharapkan jangan panik. Ini bukan kesan sampingan. Ia adalah kesan tindakbalas positif bagi tempoh sementara waktu sahaja. Teruskan memakan dan minum air secukupnya.

2 Pendapat Bernas:

  1. Anonymous said...

    Helo DCL,
    Saya sedang mencari2 suplemen selepas melanirkan bby nanti. Sy tpksa melahirkan dgn cara ceaser kerana masalah placenta previa.. saya tertarik dgn produk DCL dan berminat utk mencuba apabila menbaca beberapa testimony para pengguna DCl.. Persoalan saya di sini, bolehkah sy mengambil amazing & bidadari sekaligus? Perlukah Sy mengambil inte-cleanse sblum pengambilan amazing atau bidadari? Tidakkah inte-cleanse itu memberi kesan kepada penyusuan bayi? Dan jika sa mengambil suplemen lain seperti kalsium, tidakkah ia menganggu keberkesanan produk DCL Yg sa ambil?
    Terima kasih banyak atas respon puan.

    July 16, 2012 at 1:39 PM  

  2. audz drey said...

    Sy nak Tanya sy baru saja mengambil bidadari sy rasa mcm dada jd sedikit sakit selepas mengambil jus bidadari..apakh penyebabnya?Adakh kesan sampingan dr jus bidadari ini?Adakh itu normal?

    September 14, 2017 at 10:44 PM  

Post a Comment